et | en | ru | fi | de

Seltsi reis Setumaale 2014.a. septembris

Nagu juba traditsiooniks saanud, võttis Muhu käsitööselts Oad ja Eed selgi aastal ette ühise reisi. Selle aasta reisisihiks oli Lõuna- Eesti Setumaa. Sõit nihkus küll septembrisse, kuid oli imeilusa ilma tõttu mõnusaks suve pikenduseks.
Startisime Muhust 6. septembri varahommikul  ning esimene peatuspaik oli Helmes. Ronisime Helme koobastesse ning ka silmad said silmaallikas üle loputatud. Peale seda oligi hea erksa olemisega Barclay de Tolli mausoleumi külastada ning kohaliku giidi köitvat loengut kuulata. Pärastlõuna möödus Võrus, kus  tutvusime FR. R. Kreutzwaldi majamuuseumi väljapanekuga, tegime õpitoas temaatilisi märkmikke ning vahetasime kogemusi kohaliku näputööseltsiga. Lisaks külastasime Hõbenõela nominendi moekunstnik Vilve Undi näitust ja jalutasime Tamula järve promenaadil. Enne pimeduse saabumist jõudsime veel Suure Munamäe vaatetornist kaunist vaadet nautida ning aeg oligi Ala-Rõuge külalistemajja öömajale minna.
Õhtu möödus pidulauas lobisedes ning saunamõnusid nautides.
Järgmisel hommikul olime taas reisivalmis. Selle päeva programm oli eriti tihe. Juba varahommikul külastasime Obinitsa Seto Muuseumitarõ, kus Kauksi Ülle ühes abikaasaga meid võõrustas  ning kohalikku käsitöötraditsiooni tutvustas, ning käisime ka Seto Ateljee- galeriis.  Soe vastuvõtt ootas meid pitsimeister Terje Lillmaa juures, kelle õpitoas Setu pitsi tegemist õppisime.
Piusa koopad pakkusid põneva elamuse tutvustava filmi ja koobaste vaatlemise näol. Ka Piusa Savikoda oma osavate meistritega oli väga huvitav.
Viimane peatuskoht enne koduteele asumist oli poelettidelt oma kvaliteetse toodanguga tuntud Nopri talu. Peale rikkalikku lõunasööki tegime ekskursiooni talu meiereis ja võisime ainult imetleda pererahva tublidust ning ettevõtlikkust. 480-pealise piimakarja hooldamine ning meierei pidamine pakub lisaks isale-emale ja 5 lapsele, kes kooli kõrvalt kõigele käed külge löövad, tööd veel 30 kohalikule elanikule. Lahke pereema tutvustas meile talu elu-olu ning talupoest saime kodustele ka kohalikku toodangut kaasa osta.
Ja oligi aeg taas Muhu poole teele asuda.
Seltsilised jäid reisiga rahule ning selle eest peame tublit bussijuhti Kalle Ausi tänama. Loodame üritust järgmiselgi aastal korrata.